V březnu jsme spustili kampaň za zákaz chovu kožešinových zvířat. Zveřejnili jsme záběry z doposud největší rešerše provedené na českých kožešinových farmách. Celkem byly zveřejněny záběry z 8 z 12 existujících farem.

Od začátku kampaně nás již podpořilo v internetové petici přes 15 tisíc občanů a to i díky velkému zájmu médií o tuto problematiku. Spuštění kampaně proběhlo ve spolupráci s TV Nova, která zveřejnila reportáž o kampani jako hlavní zprávu večerního vysílání. Toto zpravodajství sleduje denně přes 2 miliony obyvatel. Následovala reportáž na televizní stanici Barrandov a vlna dalších článků, převážně na internetových zpravodajských portálech.

V den spuštění kampaně byl na ČT2 v rámci dokumentárního cyklu Moje soukromá válka uveden díl s názvem Rok pro zvíře, který se věnoval předsedovi OBRAZu Marku Voršilkovi. Na ČT1 byla kampani věnována velmi dobře zpracovaná reportáž v pořadu 168 hodin. V neděli 14. června jsme měli krátký vstup v pořadu Chcete mě?

Mezinárodní koalice Eurogroup for Animals a Fur Free Alliance, které sdružují 72 organizací na ochranu zvířat z celého světa, vyzvaly ministra, aby v ČR přijal zákaz chovu kožešinových zvířat.

V průběhu dubna jsme přinesli informaci, že nechvalně známý chov v Moravských Knínicích zanikl. Na kožešinové farmě v Bruzovicích při kontrole, která byla provedena na základě námi podaných podnětů, odhalili inspektoři Státní veterinární správy tajnou část farmy, kde byly umístěny nevyhovující klece.

V květnu jsme uspořádali krvavou módní přehlídku, kde jsme na módním mole předvedli společně s výrobky z kožešin také staženou lišku pocházející z faremního chovu. Přehlídka vyvolala veliký zájem a reportáže byly zveřejněny na největších českých zpravodajských serverech.

Dle ohlasů médií i občanů je vidět, že téma kožešinových farem rezonuje mezi obyvateli ČR. Podle průzkumu uspořádaného v roce 2013 si zákaz chovu kožešinových zvířat přeje téměř 70% obyvatel.

Velkým úspěchem byla schůze s panem ministrem zemědělství Marianem Jurečkou. Takovou schůzi se v minulosti nepovedlo zrealizovat a je tak znát, že ani ministr nebere kampaň na lehkou váhu a zabývá se jí.

Dosavadní průběh kampaně považujeme za velmi úspěšný a věříme, že s Vaší podporou dosáhneme v brzké době dalších úspěchů.

Aktuální informace můžete neustále sledovat na našich webových stránkách, Facebooku nebo Twitteru.