Praha, 26. 10. 2022 – Kampaň Rychlokuřata slaví další významný úspěch. Bageterie Boulevard vydala svůj závazek, že ukončí prodej výrobků obsahujících maso z rychle rostoucích plemen kuřat. Kampaň, která upozorňuje na utrpení kuřat chovaných pro maso na českých farmách, odstartovala před třemi měsíci. Jejím cílem je právě to, aby se obchodní řetězce, restaurace a potravinářské firmy zavázaly, že přestanou odebírat maso z rychle rostoucích plemen kuřat.

Bageterie Boulevard je druhý fastfoodový řetězec, který vydal prohlášení, že přestane prodávat výrobky z masa pocházejícího z rychlokuřat na svých více než padesáti pobočkách. Již dříve svůj úmysl ohlásil mezinárodní sendvičový řetězec Subway. Obě zmíněné společnosti mají v plánu přistoupit na dodržování mezinárodního standardu European Chicken Commitment do roku 2026.

Výjimečný chuťový zážitek, který nabízíme našim zákazníkům, není jediné, na čem nám záleží. Životní podmínky a dobré zacházení se zvířaty je pro naši společnost důležitou hodnotou.
I proto jsme se rozhodli pro připojení k European Chicken Commitment, který garantuje vyšší welfare standardy chovu kuřat v našich dodavatelských řetězcích
,“ komentuje závazek Martina Hájková, manažerka marketingu Bageterie Boulevard.

V případě Bageterie Boulevard jde již o třetí čistě českou společnost směřující k lepším životům kuřat. Jako první svůj závazek zveřejnily tradiční české supermarkety Konzum Ústí nad Orlicí a Jednota České Budějovice se svými značkami Trefa a Terno.

Stále více firem si uvědomuje, že si jejich zákazníci nepřejí podporovat utrpení zvířat, a tak jim vychází vstříc. Závazky přibývají napříč různými sektory – od menších lokálních firem až po celosvětové giganty z oblasti potravinářství a pohostinství. Hlavními hráči na českém trhu, kteří mají v rukou osudy stovek milionů zvířat, jsou však zahraniční obchodní řetězce. Je načase, aby i oni přijali svůj díl odpovědnosti a přestali před týráním zvířat, které svou dosavadní politikou způsobují, zavírat oči,“ říká vedoucí kampaně Rychlokuřata Radim Trojan ze spolku OBRAZ – Obránci zvířat.

Za tři měsíce rozběhnuté kampaně se na webu www.rychlokurata.cz za kuřata postavilo už dvacet tisíc lidí. Mezi nimi i řada známých osobností a influencerů jako zpěvačka Marta Jandová, herci Hynek Čermák, Vladimír Polívka, Václav Neužil nebo třeba režisér Vít Klusák. Herec Kryštof Hádek na podporu kampaně namluvil parodické video, které OBRAZ zveřejnil v tomto týdnu. Jde o předělávku slavné reklamy s Jaromírem Jágrem a Andrejem Babišem na Vodňanské kuře. Video zachycuje, jak to dopadlo s kuřecím hrdinou po natáčení původního spotu.

Když jsem viděl záběry kuřat v českých velkochovech, byl jsem šokován. Zcela se mi změnil pohled na to, jak jsou u nás kuřata chována. Zároveň ale věřím, že pokud každý z nás přispěje k iniciativě Obránců zvířat svým dílem, podaří se vše změnit k lepšímu,“ říká herec známý třeba z filmu Bobule.

V Evropě se již k novému standardu chovu přistupuje. Ve Francii, Německu, nebo třeba v Polsku se supermarkety zavazují upustit od prodeje masa z rychle rostoucích plemen kuřat.

Je nezbytné, aby tento krok následovali i zdejší obchodníci. Jsou to právě řetězce, které mají sílu ukončit toto obludné týrání zvířat tím, že začnou nový standard vyžadovat od svých dodavatelů,“ uzavírá Trojan.

 

Kontakt:

Ivo Krajc, PR koordinátor, telefon 792 291 651, e-mail: [email protected]

 

OBRAZ – Obránci zvířat je nezisková organizace, jejíž vizí je společnost vnímající zvířata jako živé bytosti s vlastními zájmy, nikoliv jako prostředky k lidskému užitku. Usiluje o změny, které jsou v podmínkách současného světa dosažitelné a pozitivně ovlivní co největší počet životů. Do svých kampaní zapojuje širokou veřejnost. Tímto přístupem dosáhla dvou výrazných legislativních úspěchů – zákazu kožešinových farem a klecových chovů slepic v ČR.

 

 

Odkaz na závazek Bageterie Boulevard:

https://www.bb.cz/files/zavazek-bageterie-boulevard.pdf

 

Odkaz na parodii ke stažení a volné publikaci:

https://drive.google.com/file/d/1H-akJ6S7AFEhQGWu8XoJw29SaP0urqHl/view?usp=sharing

 

Odkaz na obrázky z videa ke stažení a volné publikaci:

https://drive.google.com/drive/folders/1GHpeP0E8ReEIGEGzicG_M9tz_030WzKR?usp=sharing

 

Odkaz na parodii na FB:

https://www.facebook.com/obrancizvirat/posts/pfbid02C985JhrjLQ2SJSBAubP3BdVyfhsF6U13BkrHyCFiMoB2RK9khqVNwyEUaBQCRUDcl

 

Odkaz na parodii na Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=NPUpwuJZbj0

 

Citace ostatních zavázaných firem:

 

Citace FRoSTA, ředitel Jiří Minář.

„Blahu zvířat věnujeme mimořádnou důležitost. Důležitými předpoklady pro jeho zajištění jsou lepší podmínky chovu a výsledné zdraví zvířat. Proto jsme se rozhodli, že do roku 2026 budou všechny suroviny pro výrobky FRoSTA pocházející z kuřat splňovat požadavky European Chicken Commitment, a již pracujeme na jejich zavedení.“

 

Citace Unilever, CEO Michaela Franeková:

„Usilujeme o zlepšení podmínek kuřat, proto jsme stanovili podmínky, které chceme, aby naši dodavatelé pro chov kuřat dodržovali. Změny v celém odvětví dosáhneme pouze spoluprací mezi dodavateli, producenty i zákazníky. Jedině tak zajistíme zvířatům důstojné životní podmínky a změníme celý pohled na toto odvětví.“

„Dobré životní podmínky hospodářských zvířat jsou pro Unilever po mnoho let klíčovým ukazatelem udržitelného zemědělství. Byli jsme jednou z prvních globálních společností, která začala spolupracovat s dodavateli vajec a začala pro naše produkty používat vejce z bezklecových chovů a od roku 2020 jsme přešli na vejce z volného chovu.“

 

Citace IKEA, manažerka pro udržitelnost Barbora Geršlová

„Náš závazek k udržitelnějšímu zemědělství a lepším životním podmínkám zvířat vychází z vize IKEA – vytvářet lepší každodenní život a mít pozitivní vliv na lidi a planetu. Od roku 2021 používáme kuřecí maso z udržitelnějších zdrojů v souladu se standardy našeho programu IKEA Food Better. Zahrnují např. více prostoru na jedno kuře, zajištění prostředí, které ptákům umožní přirozené chování, nebo odpovědné používání antibiotik.“

 

Odkaz na sestřihové video z chovu rychlokuřat k volnému použití:

https://drive.google.com/drive/folders/10tXlgLh5fS13uHaP1wMKdm2bJp26bvha?usp=sharing

 

Odkaz na VIP videa ke stažení a volnému použití:

https://drive.google.com/drive/folders/1otjnqaP0dGeDrgStZMrmuqSAZWr4051j?usp=sharing

 

Videogalerie z chovu rychlokuřat k volnému použití:

https://drive.google.com/drive/folders/1Nb3CD10jKR1DrXO-Fz38HnNY79PA9l0N?usp=sharing

 

Fotogalerie z chovu rychlokuřat k volnému použití:

https://drive.google.com/drive/folders/1kHV0Nruz76m-Xl6IWBnpS-FaCJFNSG2-?usp=sharing

 

Odkaz na kampaňový web: https://www.rychlokurata.cz/